تولیدکنندگان فنر تخت خودرو در ایران

فنر تخت خودرو، نوعی از فنرهای به کار برده شده در خودرو می باشد که به صورت مجزا در هر چرخ ماشین وصل می شود و برخلاف فنرهای مارپیچ، هنگام جذب ضربه حالت جمع شدگی و فشردگی به خود نمی گیرد ، بلکه خمیده می شود. فنر تخت خودرو در دو نوع تک ورقه و چند ورقه موجود می باشد که معمولا یه صورت طولی در زیر هر چرخ قرار می گیرد ولی در برخی خودرو ها به صورت متقاطع برای هر دو چرخ، استفاده می شود.

تولیدکنندگان فنر تخت خودرو در ایران

کاربرد فنر تخت در خودرو

کاربرد فنر تخت در خودرو فنر تخت معمولا در خودرو های سنگین به کار برده می شود و قدرت تحمل وزن های بالاتری را دارند. در مورد کاربرد فنر تخت خودرو باید بگوییم که فنر از وارد شدن ضربه ها و فشارهای اضافی حین رانندگی، به خودرو و بار جلوگیری کرده و باعث راحتی سرنشینان می شود و همچنین از منتقل شدن ضربه های ناشی از دست انداز های جاده، به دیگر قسمت های خودرو جلوگیری می کند. 

علاوه بر این موارد، فنر تخت خودرو، باعث می شود، اتومبیل طول عمر بیشتری داشته باشد و کارایی و بازدهی خودرو بیشتر شود و ارتفاع خودرو را در اندازه مناسب و استاندارد، نگه می دارد، در واقع فنر تخت،یکی از مهمترین جزء سیستم تعلیق خودرو، در صنعت تولید خودرو می باشد، چون موجب به اصطلاح سواری نرم در اتومبیل می شود.

همانطور که قبلا اشاره شد فنر تخت در دو نوع تک لایه و چند لایه تولید می شود که فنر چند لایه، از چند صفحه منعطف فولادی، که اندازه طول آنها متفاوت بوده و بر روی هم قرار گرفته اند، تشکیل شده است و هنگام وارد شدن ضربه و فشار، این صفحه ها بر روی هم می لغزند، فنرهای تک لایه هم معمولا حالت باریک شونده گی دارند و فقط از یک صفحه فنری تشکیل می شود که قسمت وسطی آن، کلفت تر و ضخیم تر از دو طرف دیگر آن می باشد.

جنس فنر تخت خودرو از چیست؟

جنس فنر تخت خودرو از چیست؟ جنس فنر تخت خودرو عموما از فلز ها و آلیاژ ها می باشد، به دلیل اینکه فنر ها باید، حالت ارتجاعی و نرمی داشته باشند، از این رو جنس فلز به کار برده شده، در ساخت آن بسیار مهم می باشد. از عمده ترین مواد اولیه ای که در ساخت فنر ها استفاده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. فولاد های کربنی

2. فولاد های آلیاژی

3. فولاد های زنگ نزن

4. آلیاژ های پایه مس

5. آلیاژهای پایه نیکل

6. آلیاژ های مدول ثابت

7. مواد متفرقه

علاوه بر موارد گفته شده، برخی فنر های تخت که از نوع تک ورقی می باشند، از کامپوزیت ها ساخته و تولید می شوند. در حالت کلی باید موادی که فنر تخت با آن ساخته می شود به گونه ای باشد که کارایی ذخیره انرژی را به وسیله تغییر شکل، داشته باشد، همچنین جنس آن به گونه ای باید باشد که قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارا بوده و دچار شکستگی نشود.

قیمت فروش فنر تخت خودرو

قیمت فروش فنر تخت خودرو در مورد قیمت فنر خودرو باید بگوییم که، قیمت آن بر حسب نوع و جنس فنر متفاوت بوده و به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نوسان قیمت متغیر می باشد، از همین جهت نمیتوان به قیمت ثابت و دقیقی اشاره کرد.

همچنین قیمت ها متناسب با کیفیت و برند محصول، متفاوت می باشد. طبیعی است که فنر تخت خودرو با برند معروف و معتبر، قیمت بالاتری نسبت به فنر تخت کم کیفیت و نامرغوب خواهد داشت. 

از آنجا که این نوع فنر باعث طول عمر بیشتر خودرو می شود، بهتر است مرغوب ترین نوع آن را انتخاب کنید تا دچار شکستگی و خرابی زودهنگام نشده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آخرین قیمت فروش فنر تخت خودرو و خرید آن به مراکز معتبری که این محصولات را به فروش می رسانند، مراجعه کرده و یا از طریق سایت اینترنتی مربوط به فروش فنر خودرو، اقدام فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما