تولیدکننده دیسک ترمز خودرو در برندهای معتبر

دیسک ترمز خودرو، قطعه ای دایره ای شکل است، که در سیستم ترمز خودرو قرار می گیرد. وظیفه دیسک بسیار پر اهمیت است و باید به آن توجه ویژه شود، به طوری که باعث توقف خودرو درصورت لزوم می شود. این قطعه مهم، در خودرو های مختلف، دارای طول عمر مشخص شده ای است و بعد از مدت زمانی که از کارکرد آن گذشت، باید نسبت به تعویض آن اقدام شود. زیرا رفته رفته کارایی خود را از دست داده و دچار استهلاک می شود. تولید کننده دیسک خودرو، همواره سعی می کند، تا این قطعه با اهمیت را با آلیاژ های مرغوب و باکیفیت زیاد تولید نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. 

تولیدکننده دیسک ترمز خودرو در برندهای معتبر

اهمیت دیسک ترمز با کیفیت در خودرو

اهمیت دیسک ترمز با کیفیت در خودرو سیستم دیسک ترمز خودرو به این صورت است، که با دو قطعه مهم دیگر ارتباط مستقیم دارد. یکی از این قطعه ها چرخ بوده و دیگری لنت ترمز است. مجموع این قطعات با هم، هماهنگی لازم را ایجاد نموده، تا در مواقع موردنیاز باعث توقف خودرو شود. حال به بررسی اهمیت دیسک ترمز و نقش آن می پردازیم. 

استفاده مکرر از پدال ترمز موجب می شود، که روغن ترمز به سیستم های ترمز در هر چرخ وارد شده و باعث فشردن لنت به دیسک می شود. این درگیر شدن با کاهش سرعت و افزایش دما همراه خواهد بود. اغلب راننده ها به این موضوع اهمیت چندانی نمی دهند، اما باید بدانید که در هنگام ترمز گرفتن در سرعت های بالا، دمای لنت و دیسک ترمز به بالاترین حد خود می رسد، که در نتیجه دیسک ترمز تا حد زیادی داغ شده و رنگ آن سرخ می شود. با این اوصاف، اگر از لنت و دیسک های بی کیفیت استفاده شود، سبب شکستگی یا سابیدگی لنت، و همچنین موجب کاهش ضخامت و تاب برداشتن دیسک می شود. اگر در فصول سرد، به علت استفاده مداوم از ترمز، به داخل چاله های آب فرو روید یا فوری خودرو را مورد شست و شو قرار دهید، به دلیل بالا بودن دمای دیسک، احتمال تاب برداشتن آن زیاد است. 

انواع دیسک ترمز خودرو کدام اند؟

انواع دیسک ترمز خودرو کدام اند؟ انواع دیسک ترمز خودرو، به دیسک های ترمز خنک شونده و دیسک های ترمز معمولی دسته بندی می شوند. دیسک های ترمز معمولی، شکل و طراحی ساده داشته و سطح بیرونی آن ها، صاف و صیقل داده شده است. دیسک های ترمز خنک شونده، طراحی ویژه ای دارند و در بازار، به شکل های متنوعی موجود هستند. از مهم ترین مدل های این نمونه از دیسک ها، می توان به دیسک های شیاردار سوراخ دار، دیسک های ساده با تهویه داخلی و دیسک های شیاردار و سوراخ دار به طور ترکیبی اشاره کرد. شیار های موجود در دیسک شیاردار، باعث بهبود دفع حرارت می شوند و عملکرد آن ها قابل قبول و مناسب است. دیسک های ترمز سوراخ دار، دارای بالاترین عملکرد می باشند. وجود سوراخ های ایجاد شده در سطح دیسک، انتقال حرارت را به طور فوق العاده ای فراهم نموده و قیمت آن ها نسبت به انواع دیگر بالاتر است. 

قیمت خرید دیسک ترمز خودرو در سال 98

قیمت خرید دیسک ترمز خودرو در سال 98 همانطور که اشاره کردیم، سیستم ترمز خودرو از بخش های مهم است، که باید به آن اهمیت ویژه داد. دیسک ترمز، یکی از قطعاتی است، که وظایفی را برعهده دارد. بنا به دلایل مختلف، ممکن است که دیسک ترمز نیاز به تعویض داشته باشد. بررسی و چک کردن دوره ای سیستم ترمز خودرو، پیشنهادی است که تمامی تعمیرکاران به صاحبان خودرو می دهند. زیرا در صورت خرابی یا بروز مشکل، می تواند عواقب خطرناک و ناگواری را به همراه داشته باشد. در ادامه به بحث در مورد قیمت خرید دیسک خودرو می پردازیم. 

امروزه شرکت های مختلفی اقدام به ساخت دیسک خودرو می کنند. عوامل مختلفی بر قیمت دیسک تاثیر گذار است، از جمله می توان به نوع دیسک، جنس دیسک، خنک شونده یا ساده بودن آن و شرکت تولید کننده دیسک اشاره کرد. آنچه که اهمیت فراوان دارد، این است که دیسک ساخته شده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما